הכנס השנתי ה-13 בעדשות מגע ומשטח העין

הכנס השנתי בעדשות מגע ומשטח העין נערך ב 19.11.24 במלון VERT נתניה במתחם ג'ונה. מנהל הכנס היה ד"ר ניר ארדינסט והכנס כלל מספר מושבים: עדשות מגע, דמעות ועפעפים, ילדים ואיכות ראייה.
מר רפי לוגסי, מנהל עסקי מדטק וויזן פתח את הכנס בברכת ברוכים הבאים, מר פיליפ פיין, ד"ר דוד ברקוב, מר ערן שמש, מר דרור דקל הרצו במושב עדשות מגע שכלל דיון פורה.
פרופ' אופירה זלוטו, ד"ר דוד לנדאו, פרופ' עדי קינן ופרופ' גיא בן סימון הרצו במושב דמעות ועפעפיים וענו על שאלות רבות מהקהל.
ד"ר שרון ארמרניק הרצתה במושב מרתק של ילדים ובמושב האחרון של איכות ראייה השתתפו ד"ר דוד סמגה, מר פיליפ פיין, ד"ר יורם ביבר, כמו כן במושב איכות ראייה התנהל פאנל ודיון מעמיק.
מר רפי לוגסי מסר דברי סיכום ולאחר ארוחת הצהריים מר ערן שמש וגב' הדס שגב ערכו סדנאות. כאשר הדס שגב העבירה הרצאה וסדנא בנושא ביומטריה וערן שמש הדריך בסדנא של עדשות מגע מולטיפוקל.

הרצאת דרור דקל בכנס השנתי ה-13 בעדשות מגע ומשטח העין:
התאמת עדשות מולטיפוקליות – מהפכה מקצועית
בעבר, נדרשה עבודה משמעותית לשכנע מטופלים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כמו ציפוי אנטי-רפלקס ועדשות מגע טוריות. המטופלים השתמשו  במוצרים ישנים וכדי להעביר אותם למוצרים חדשים נדרשו הסברים מפורטים, הדגמות ואפילו דיונים על חסרונות כמו "הציפוי גורם ללכלוך". כיום, פתרונות אלו הפכו לסטנדרט, ואין צורך להסביר את יתרונותיהם. שינוי זה מדגיש כי האחריות לעדכן ולהוביל את המטופלים למוצרים חדשים היא של האופטומטריסט, משום שהמטופלים עצמם אינם עוקבים אחר חידושים בתחום. מה השתנה? האופטומטריסטים הם אלו שמניעים את המעבר לשימוש בטכנולוגיות חדשות. בדיוק כפי שנעשה עם המעבר ממשקפי ביפוקל למשקפי מולטיפוקל, מעדשות מגע חודשיות לעדשות יומיות, ומהידרוג'ל לסיליקון הידרוג'ל, האתגר כיום הוא להעביר מטופלים מעדשות מגע חד מוקדיות ומפתרונות מונוויז'ן לעדשות מולטיפוקליות, במיוחד כאשר מדובר במוצר איכותי המספק פתרון מתקדם. אז למה לא מונוויז'ן?

  • פגיעה בראייה תלת-ממדית: מונוויז'ן גורמות לירידה משמעותית בסטראופסיס בהשוואה למשקפיים ולעדשות מגע מולטיפוקליות.
  • רגישות לניגודים: במונוויז'ן נרשמת ירידה ברגישות לניגודים בהשוואה לעדשות מולטיפוקליות ומשקפיים.
  • חוויית משתמש: בעוד שחדות הראייה למרחק ולקרוב טובה יותר במונוויז'ן, 66% מהנבדקים במחקרים העדיפו את העדשות המולטיפוקליות, במיוחד במצבים כמו נהיגה והתמקדות במרחקים משתנים.

שלבי התאמת עדשות מולטיפוקליות

  1. קביעת מרשם עם מינימום מינוס הכרחי: ושימוש באדום/ירוק
  2. קביעת העין הדומיננטית: נעשית באמצעות מבחן טשטוש סנסורי (+1.00)
  3. בחירת ADD פונקציונלי: התאמת מינימום פלוס לקרוב, תוך הימנעות מהוספת תיקון מיותר, כמו שנעשה לעיתים במשקפי מולטיפוקל.

שימוש במחשבון התאמה: המחשבון המקוון של Johnson & Johnson מציע התאמות מדויקות ומייעל מאוד את התהליך. המחשבון מציע את זוג העדשות המתאים ביותר לפי נתוני הבדיקה ואף מציע את הזוג הבא במקרה שיש צורך בשיפור הראייה מקרוב או מרחוק. מאפיינים יחודיים בעדשות המולטיפוקליות של ג'ונסון את ג'ונסון עדשות אלו מותאמות לגודל האישון המשתנה עם הגיל והמרשם, ומציעות 183 עיצובים ייחודיים, תוך התאמה מעולה של המרכז האופטי. הפחדים והפתרונות

  • חשש מתוצאות לא מוצלחות: גם ניסיונות שלא מצליחים מוערכים על ידי המטופלים.
  • עלות גבוהה: החלטות כלכליות הן של המטופלים ולא שלנו; תפקיד האופטומטריסט הוא להציג את הפתרון המקצועי הטוב ביותר.
  • בדיקה מורכבת: התהליך אינו מסובך יותר מהתאמה רגילה, במיוחד עם כלים מתקדמים כמו מחשבון התאמה.
  • חוסר ניסיון: לאחר מספר התאמות, הופך התהליך לטבעי ופשוט כאשר המחשבון מיעל ומקצר את התהליך.

טיפים להצלחה

  1. ראו בכל פרסביופ פוטנציאל לעדשות מולטיפוקליות.
  2. הגבירו נראות המוצר בחנות ובקליניקה.
  3. חנכו את כל הצוות לדבר על המוצר.
  4. אל תשלחו מטופלים עם סטים מיותרים.
  5. השתמשו בהוראות התאמה מבוססות מחקר ונסיון רב.
  6. הציגו את העדשות כבחירה ראשונה לפרסביופים צעירים.
  7. זכרו שהמטופלים מעריכים מקצועיות וחדשנות.

יתרונות כלכליים מטופלים המשתמשים בעדשות מולטיפוקליות נוטים להיות לקוחות נאמנים יותר, ורכישות חוזרות מגדילות את ההכנסות. המחיר אינו מחסום משמעותי, ולקוחות מעריכים פתרונות מקצועיים ומותאמים. לסיכום מעבר לעדשות מולטיפוקליות הוא צעד טבעי בהתפתחות התחום, המאפשר לאופטומטריסטים להוביל את המטופלים לפתרונות איכותיים, להבטיח שביעות רצון גבוהה ולהגביר את נאמנות הלקוחות. הצלחה בהתאמה יוצרת סיפוק אישי ומקצועי, ותורמת לקידום התחום כולו.

דילוג לתוכן