מאת מאיה ספיר "המשקיפה"
רשמים ראשונים מהירח: המיתון האירופי לא באופנה. לבעיות של יוון, ספרד ופורטוגל אין זכר כאן בתערוכת האופטיקה בפריז. הביתנים מרשימים, האנשים מרהיבים, אספרסו ואלכוהול בוורידים. ראלף מ-ic ברלין הביא כרגיל את הקראוון הפסיכדלי שלו וטרנסגנדרים שרוקדים טראנס בסוף היום.
יש לו דגמים חדשים שגם בפורים ייחשבו קיצוניים.
Cutler and Gross שוב מפגינים יצירתיות מדהימה עם קולקציה בהשראת הסוריאליזם ושיתוף פעולה עם אייקונת האופנה האיטלקייה אלברטה פריירה. עוד ראויים לציון: קובראום-מותג גרמני חדש שתפור על ארכיטקטים עם מסגרות אצטט עבות ודור הבנים הממשיכים של אלן מיקלי – ג׳רמי טאריאן וגארת׳ לייט המדהים שבקרוב קולקציה שלו תנחת במשקיפה.
אבל מעל כולם או יותר נכון מחוץ לכולם ניצבות המסגרות של רון ארד וpq. נכון , אני ממש לא אובייקטיבית אבל כשאלן מיקלי, האיש והאגדה בכבודו ובעצמו, ניגש לרון כמו גרופי ומצטלם עם המסגרות, קשה להיות אובייקטיביים. אף מותג בתערוכה לא מצליח לשבור את המסגרת כמו pq וזה דווקא ציטוט של בעלי.
כולם עושים ואריאציות יצירתיות על שנות ה50-60-70-80. ארד פשוט ברא משהו חדש וזה כל כך בולט ונועז, דווקא על רקע תערוכה מאוד תחרותית ויצירתית. הקהל, אגב, גם בדובאי וגם בדרום קוריאה כבר גילה את pq.