טיפול באלרגיות אקולריות

סיכום מחקר ומאמר של ד"ר ניר ארדינסט ופרופ. אברהם סלומון על הטיפול באלרגיות של העין בעזרת טיפול חדשני.

המאמר באנגלית פורסם תחת השם: Topical immunomodulators in the .management of allergic eye diseases
המחקר לטיפול אלרגיות של העין נערך בהדסה עין כרם, ירושלים.

פרסום המאמר
המחקר התפרסם בכתב העת היוקרתי של אלרגיה Curr Opin Allergy Clin Immunol ונגע בטיפולים של אלרגיות בעיקר מסוג Vernal keratoconjunctivitis (VKC) and atopic keratoconjunctivitis (AKC)

תקציר

אלרגיות אקולריות או עיניות חריפות שכיחות בילדים בעשור הראשון והשני של החיים. לאלרגיות עיניות ישנן השלכות משמעותיות על בריאות העין של הילדים. אלרגיות עיניות אשר אינן מטופלות בזמן עלולות להסב נזק קבוע לראייה לרבות הצטלקויות בקרנית, נזק למשטח העין וקרטוקונוס כתוצאה מהגירוד.
טקרולימוס (tacrolimus) הינה תרופה מדכאת מערכת חיסון המשמשת בעיקר למניעת דחיית איברים וניתן לרקוח ממנה טיפות עיניים בריכוזים שונים.
החוקרים מצאו כי טיפול בטקרולימוס הוביל לתוצאות טיפוליות מעולות ביחס לסטרואידים וציקלוספורין בחולים עם אלרגיות חמורות בעיניים ואלרגיות אקולריות כרוניות.

הקדמה ותוצאות המחקר

מחלות עיניים אלרגיות מהוות ספקטרום של מחלות. לעתים קרובות טיפול עם אנטיהיסטמינים או מייצבי תאי מאסט (תאי פיטום) אינו מספק והטיפול דורש גם סטרואידים מקומיים. לסטרואידים תופעות לוואי משמעותיות בשימוש לטווח ארוך, לכן, הם מתאימים יותר לטיפול בטווח הקצר. גם תרופות שקשורות למערכת החיסונית יכולות לשמש בטיפול המעכב הפעלת תא T ולהראות תוצאות טובות בקרב חולים עם מחלות עיניים אלרגיות חמורות. תרופות המשפיעות על מערכת החיסונית מתאימות בדרך כלל לטיפול בדלקת לחמית אלרגית חמורה וממושכת. המחקר מציג תמונה של הטיפול במחלות עיניים אלרגיות חמורות ומסקנת החוקרים דר. ניר ארדינסט ושותפיו הינה שטקרולימוס מעולה לטיפול באלרגיות יותר משימוש בסטרואידים מקומיים.

המסקנות
דר' ניר ארדינסט ופרופ' אברהם סלומון סיכמו ב3 נקודות קצרות את התוצאות:

א. הטיפול בטקרולימוס וציקלוספורין נסבל ע"י החולים באלרגיות עיניות

ב. הטיפול יעיל בטווח רחב של אלרגיות עיניות ובעיקר ב VKC

ג. הטיפול בטקרולימוס יעיל יותר מציקלוספורין וכמו כן בעל פחות תופעות לוואי מאשר סטרואידים

Tags

No Comments