עדשות מגע יומיות מולטיפוקל- כל מה שצריך לדעת

מרכיבים עדשות מגע יומיות למרחק ומתקשים לקרוא איתן מקרוב?
מוצר חדש סוחף מרכיבי עדשות המגע ופותר בעייה משמעותית בהרכבת עדשות אצל בני 38 ומעלה.

אתר אופטיקה וראייה עונה על כל השאלות הקשורות לעדשות מגע מולטיפוקליות
קבלו את כל התשובות האמיתיות והאוביקטיביות לגבי עדשות מגע מולטיפוקליות.

למי מיועדות עדשות מגע מולטיפוקל?
עדשות מגע מולטיפוקל מיועדות לכל מי שמרכיב עדשות מגע למרחק ומתקשה לקרוא איתן. ברוב המקרים מדובר על פרסביופים, ז"א בני כ40 שמתקשים בקריאה מקרוב.

האם עדשות מגע מולטי טובות גם למי שיש לו צילינדר?
עדשות מולטי יכולות לתת מענה סביר למקרים של צילינדר רבע, חצי או ¾ ולעיתים אפילו יותר. האופטומטריסט יבדוק את המקרה הספציפי שלך וינסה להתאים עדשות נכונות.

למה דווקא עדשות יומיות ולא חודשיות או שנתיות?
עדשות יומיות מולטיפוקל או יומיות באופן כללי הן עדשות בריאות יותר. בעדשות יומיות הניגוד לעדשות חודשיות או שנתיות יש פחות הצטברות משקעים, אין שימוש בתמיסות נקוי מכל סוג והשימוש הינו בעדשה חדשה בכל פעם.

אם לא התרגלתי למשקפי מולטיפוקל, האם יהיה לי קושי עם עדשות מולטיפוקל?
אין קשר בין ההסתגלות והנוחות במשקפי מולטיפוקל ובין ההסתגלות והנוחות בעדשות מגע מולטיפוקל. לכן כדאי לנסות עדשות גם אם לא היה נוח עם המשקפיים.

איזה חברה מייצרת עדשות מולטיפוקל ומה עדשות המולטיפוקל הטובות ביותר?
כל היצרנים העיקריים שח עדשות מגע מיצרים עדשות מגע מולטיפוקל, לכן אפשר למצוא עדשות מגע מולטיפוקל של חברת ג'ונסון את ג'ונסון, קופר, באוש אנד לומב ויצרני משנה כמו הוריזון.

עד איזה מרשמים יש עדשות מגע יומיות?
ניתן להשיג עדשות מגע החל ממרשם משקפיים פלוס 5 ועד מינוס 11 (פחות או יותר ותלוי בגורמים שונים) עם צלינדר קטן של רבע, חצי, ¾ ולעיתים יותר.
יש להבהיר- אין עדשות מגע יומיות עם צילינדר אבל במקרים מסוימים העדשות יתנו מענה טוב גם למרשמים עם צלינדר נמוך.

היכן לעשות עדשות מגע מולטיפוקל?
עדשות מולטיפוקל יומיות ניתן להשיג אצל כל אופטומטריסט מקצועי המכיר את עדכוני וחידושי המקצוע.

האם עדשות מגע מולטי טובות גם למקרה קרטוקונוס, קרנית שטוחה או מקרים מיוחדים?
עדשות מגע יומיות מתאימות לטווח רחב מאוד של פרמטרים ולקימורי קרנית שונים. במקרים מיוחדים ניתן לנסות להתאים את העדשות ויש סיכוי סביר שהן יתנו מענה סביר. ז"א, גם אם יש צילינדר גבוה, קימורי קרנית מיוחדים או אי התאמה מבחינת הפרמטרים, כדאי לנסות את העדשות ולראות בפועל האם הן זזות היטב בעין והאם הם נותנות ראייה מספקת

ניסיתי ע.מ יומיות מולטי בעבר ללא הצלחה, מה השתנה היום?
בשנים האחרונות יצאו לשוק עדשות מגע יומיות מולטיפוקליות ברמה ואיכות מתקדמת פי כמה לעומת עדשות מהדור הישן. בהתאמה נכונה אחוז ההצלחה איתן הוא גבוה ביותר.

מה המינימום שניתן לקנות?
בכל קופסא עדשות מגע יומיות יש 30 עדשות. ז"א שלחודש אחד של שימוש צריך 2 קופסאות. אחת לימין והשניה לשמאל. מקובל לשלם עבור בדיקה והדרכה בפעם הראשונה שרוכשים עדשות מגע לרבות עדשות מולטיפוקל. כמו כן, אופטומטריסטים רבים אינם מחייבים עבור בדיקה והדרכה אם רוכשים כמות מסוימת של עדשות מגע. עסקה שנתית, חצי שנתית ולעיתים פחות.

כמה עולות עדשות מגע מולטיפוקל?
עדשות יומיות עלות בערך 320 עד 500 שח לחודש. תלוי במבצע ובכמות הנרכשת.

האם רואים בעדשות מולטיפוקל טוב כמו במשקפי מולטיפוקל?
הראייה בעדשות מולטיפוקל שונה מהראייה במשקפי מולטיפוקל. בניגוד למשקפיים אין צורך למצוא את את אזור הראייה הספציפי לכל מרחק אלא הראייה ברורה סימולטנית בכל כיוון.

איזה יצרן עושה את עדשות המולטיפוקל הטובות ביותר?
יצרנים שונים טוענים ליתרונות שונים בעדשות שלהם. מומלץ להבדק אצל האופטומטריסט ולרכוש את העדשות המתאימות ביותר עבור המקרה הספציפי שלך.

האם העדשות עשויות מהידרוג'ל או מסיליקון הידרוג'ל?
רוב עדשות המולטיפוקל עשויות מחומר הידרוג'ל מתקדם עם לחות רבה אך לא מסיליקון-הידרוג'ל שנחשב למעביר חמצן גבוה יותר. יתכן שבעתיד יופיעו יותר עדשות מולטיפוקל מסיליקון הידרוג'ל.

האם זה נכון שעדשות מולטיפוקל עוזרות בהאטת המרשם או עליית המספר (עצירת מיופיה)?
כל העדשות הקיימות כיום אינן יעילות בעצירת מיופיה. לשם עצירת מיופיה והאטת עליית המרשם במשקפיים צריך עדשות מגע מולטיפוקל בהן אזור הקריאה נמצא בפריפריה של העדשה ולא במרכז העדשה.

האם אריזה של 30 עדשות מגע טובה לחודש או ל30 פעמים?
אריזה של 30 עדשות מספיקה ל 30 שימושים, ז"א שצריך 2 אריזות לחודש, אחת לכל עין למשך 30 יום.

האם ניתן לנסות עדשות מולטיפוקליות?
כל אופטומטריסט מוסמך המתאים עדשות מגע, מחזיק בקליניקה דוגמיות או יכול להזמין דוגמיות של עדשות יומיות כדי לאפשר למטופל לנסות אותן וכדי לאפשר התאמה מדויקת. העדשות הנסיוניות הן ללא תשלום אך מקובל לשלם עבור הבדיקה או לימוד ההרכבה, השימוש וההסרה בעדשות. ברוב המקומות הבדיקה וההדרכה הראשונית הינה חינם במידה ורוכשים עסקה שנתית, חצי שנתית ולעיתים אף פחות.

ניסיתי סוג מסוים ללא הצלחה, יש טעם לעבור לסוג אחר?
בוודאי! חברות שונות מייצרות עדשות מולטיפוקל בטכנולוגיות שונות. אם בעבר לא הצליחו להתאים לך עדשות מולטיפוקל מסוג מסוים, יתכן שסוג אחר יתן מענה מצוין לבעיה.

לא היו לי אף פעם עדשות מגע, אבל אני מתקשה בקריאה. האם עדשות מולטיפוקל יתאימו לי?
אם אין בעיית יובש קשה בעינים, הקרנית סדירה ואין בעיות מיוחדות, יש אפשרות סבירה שאפשר להתאים לך עדשות מגע מולטיפוקל שיאפשר לקרוא בלי קושי.

איזה פתרונות אחרים לקריאה יש חוץ מעדשות מולטיפוקל?
חוץ מעדשות מגע מולטיפוקל ניתן להשתמש במשקפי קריאה, משקפי מולטיפוקל, משקפי אופיס לטווח קרוב, לעשות עין אחת למרחק והשנייה לקריאה (מונוויזן) ולהשתמש באביזרים כמו זכוכית מגדלת ותאורה חזקה. לכל פתרון יש יתרונות וחסרונות.

אני משתמש במשקפיים למרחק וקורא ללא משקפיים. האם עדשות מגע יומיות מתאימות לי?
בוודאי. המשקפיים מתקנים את הראייה למרחק אבל יש צורך להסירן כדי לקרוא ללא מאמץ. עדשות המגע מאפשרות קריאה וראייה למרחק גם יחד.
ככל הנראה יש לך מרשם (-) למרחק (מיופ) שבו הראייה טובה לקרוב ולא למרחק. אם תרכיב עדשות למרחק יהיה קושי מקרוב וצורך במשקפי קריאה על גבי עדשות המגע. לכן הפתרון הטוב ביתר הוא עדשות מולטיפוקליות

האם כדאי להתחיל ישר במולטי יומי או ביומיות רגילות?
אם יש צורך במשקפי קריאה, או שיש מרשם מינוס המאפשר לקרוא ללא משקפיים (אך בלעדיהם הראייה לרחוק מטושטשת) מומלץ להתחיל ישר עם עדשות מולטיפוקל ולא להשתמש בעדשות למרחק שיפתרו חצי מהבעיה ולא יתנו פתרון לקריאה.

למה האופטומטריסט שלי לא הציע לי עדשות מגע מולטיפוקל?
ישנם מספר סיבות שהאופטומטריסט לא הציע לך עדשות מגע מולטי:
יתכן שאתה לקוח טוב שקונה מוצר באופן קבוע והוא אינו רוצה לעשות שינויים בהרגלי הקנייה שלך.
יתכן שהאופטומטריסט אינו מנוסה בהתאמת עדשות מגע מולטיפוקל.

יתכן שהמרשם שלך אינו מתאים לעדשות מולטי.

כמה האופטומטריסט מרוויח על עדשות מגע מולטיפוקל?
אחוז הרווח של האופטומטריסטים על עדשות מגע מכל סוג לרבות עדשות מולטיפוקל הינו אחוז נמוך של עשרות אחוזים.

 

Tags

No Comments