משקפיים
הומצאו ככל הנראה באיטליה של המאה ה13 והפכו להיות אביזר אופטי שימושי ואופנתי מהמעלה הראשונה.
המשקפיים לא משמשים רק לתיקון ראייה למרחק או לקריאה אלא הם דרך לביטוי עצמי, לאופנה ולמיתוג חברתי.
המשקפיים לא משמשים רק לתיקון ראייה למרחק או לקריאה אלא הם דרך לביטוי עצמי, לאופנה ולמיתוג חברתי.
בישראל נמכרים מדי שנה כשני מליון זוגות משקפי שמש וראייה, בערך כולל של למעלה ממיליארד ₪!
קיימים סוגים רבים של משקפים המיועדים לתיקוני ראייה שונים. משקפי מרחק: משקפיים המיועדים לראייה טלויזיה ונהיגה, משקפי קריאה: משקפיים המיועדים לקריאת ספר, משקפים למחשב המכוונים למרחק המדויק למחשב ושילובים שונים כמו משקפי מולטי-פוקל, משקפיים הטובים למרחק ולראיה מקרוב ואיזורי ביניים או משקפי ביפוקל המיועדים רק לשני אזורי ראיה- מרחק וקריאה, משקפיים לילדים לפתרון בעיות ראייה שונות ומניעת עין עצלה ומשקפיים המשמשים כאביזר קישוט אופנתי בלבד.
מסגרות ראייה | עדשות משקפיים | מולטיפוקל | משקפי קריאה | בעיות נפוצות למרחק וקריאה | מותגים |
כיצד להתאים מסגרת ראייה או משקפי שמש לפנים?
נקודות חשובות בהתאמת משקפיים
- בדוק שאפוני המשקפיים או מפתח האף במשקפיים (גשר האף) מתאים או ניתן לכיוון לפי תווי הפנים שלך.
- וודא שמוטות המשקפיים באורך מתאים, לא קצרים מדי ובכך לא מגיעים עד מאחורי האזניים, ולא ארוכים מדי, כך שיהיה צורך לעגל אותם בקצה בצורה מוגזמת.
- בדוק שגודל העדשה סביר ומאפשר ראייה טובה לכל הכיוונים
- לקבלת עדשה דקה יחסית, המנע בכל מרשם שהוא, ממסגרות גדולות, והעדף תמיד את הקטנה יותר אך לא קטנה מדי.
- במרשמי (+) יש להעדיף מסגרות עגולות ככל האפשר ולהמנע ממלבניות או מאורכות.
- יש להמנע ככל האפשר ממסגרות ראייה קמורות, גם ממסגרות ראייה-שמש.
- הזמן את העדשה הטובה ביותר, והדקה ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך.
- וודא עם בעל המקצוע את התוצאה הצפויה במשקפיים (לא ניתן לדעת במדויק!) והקשב להמלצותיו.
- היוועץ בחבר או מכר אוביקטיבי שיחווה את דעתו. בקש ממנו מראש לאמר את דעתו ללא שיקול כספי לכאן או לכאן.
- נסה להרכיב משקפיים מצבע, צורה או סוג שאינך חושב שיתאימו לך, לעיתים תופתע לגלות שדווקא מסגרת משקפיים מסוימת שהיית בטוח שאינה טובה לך הולמת אותך היטב! נסה מספר סוגים, אינך חייב לרכוש אותם…
- ראית מסגרת משקפיים שמצאה חן בעיניך? המחיר היה בסדר? למה אתה מחכה? קנה אותם! אל תתלבט, אל תלך ותחזור, אם כבר בדקת את המחיר בעוד מקום ועשית סקר מחיר כלשהו הגיע הזמן לקנות את המשקפיים. אנשים מסויימים נוטים לעשות סקר מחירים אינסופי, הם נכנסים לחנות, מודדים משקפיים, רושמים את מספרי הדגמים, הולכים הביתה, מנהלים על כך שיחות ארוכות, חוזרים עם קרובים ומכרים ומתחילים את הכל מההתחלה שוב ושוב ושוב. כמה אנרגיה וזמן מבזבזים לעיתים על ענין שולי יחסית. הנסיעה לחנות , החנייה, זמן האכות, שעות העבודה, כל אלו שווים כסף שאותו מבזבזים על מדידת משקפיים חוזרת והתלבטות בין דגם אחד לשני. לעיתים צריך לקבל החלטה בידיעה שהיא אולי לא ההחלטה המושלמת, אלו יהיו המשקפים הנבחרים והטובים ביותר שניתן היה לבחור- וזהו!